Rekrutacja do Zespołu Szkół Gospodarki Żywnościowej
im. Macieja Rataja w Gościnie
w roku szkolnym 2013/2014 jest przeprowadzana do
następujących szkół:

I. TECHNIKUM

. 4 – letnie na podbudowie gimnazjum

1. technik architektury krajobrazu
2. technik geodeta

Nauczane języki obce: język angielski i język niemiecki

Przedmioty rozszerzone:
Technik architektury krajobrazu – biologia, matematyka
Technik geodeta – fizyka, matematyka

Warunki i tryb rekrutacji kandydatów do szkoły:

1. Składanie podań do wybranej klasy od 13 maja do 5 czerwca 2013 roku do godz. 15:00 z załączonymi dokumentami:
a) podanie o przyjęciu do szkoły ponadgimnazjalnej (wydruk z naboru elektronicznego lub z naszej strony internetowej)
b) kwestionariusz osobowy kandydata (wydruk z naboru elektronicznego lub z naszej strony internetowej)

2.Od 20 czerwca do 26 czerwca 2013 roku do godz. 15:00 można dokonywać zmian w wyborze szkoły

3. Do 2 lipca 2013 roku (wtorek) do godz. 15:00 termin dołączenia wszystkich niezbędnych dokumentów:
a) oryginał lub kopia świadectwa ukończenia gimnazjum (potwierdzona przez dyrektora gimnazjum)
b) oryginał lub kopia zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego (potwierdzona przez dyrektora gimnazjum)
c) karta zdrowia
d) zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w wybranym zawodzie, wydane przez lekarza medycyny pracy
e) 3 aktualne fotografie (podpisane na odwrocie)
f) opinię publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej
g) zaświadczenia komisji konkursowych
h) podanie o przyjęcie do internatu

4. Ogłoszenie wyników rekrutacji 5 lipca 2013r.(piątek) godz. 14:00 w budynku szkoły i internecie

5. Do 9 lipca 2013 roku (wtorek), godz. 12:00 ostateczny termin potwierdzenia woli podjęcia nauki w szkole poprzez dostarczenia oryginałów świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego oraz druku potwierdzenia przyjęcia do szkoły ponadgimnazjalnej otrzymanego w gimnazjum. Uczniowie ubiegający się o przyjęcie do internatu dostarczają ponadto zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały i skrócony odpis aktu urodzenia

6. 9 lipca 2013 r. godz. 14:00 ogłoszenie list kandydatów przyjętych do szkoły

7. 9 - 10 lipca 2013 roku rekrutacja uzupełniająca

8. 11 lipca 2013 roku godz. 10:00 ogłoszenie wyników rekrutacji uzupełniającej

9. Do 15 lipca 2013 roku (poniedziałek), godz. 10:00 potwierdzenie woli podjęcia nauki w szkole poprzez dostarczenia oryginałów świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczeni o wynikach egzaminu gimnazjalnego oraz druku potwierdzenia przyjęcia do szkoły ponadgimnazjalnej otrzymanego w gimnazjum przez kandydatów zakwalifikowanych do szkoły w wyniku rekrutacji uzupełniającej

10. 16 lipca 2013 roku godz. 14:00 ogłoszenie wyników rekrutacji uzupełniającej.

Rekrutacja do klas pierwszych odbywa się na podstawie:
Kandydat maksymalnie może uzyskać 200 punktów

1. Liczby punktów uzyskanych w wyniku egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum , zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu – max 100 punktów

2. Liczby punktów uzyskanych z przeliczenia ocen ze świadectwa ukończenia gimnazjum – max 60 punktów

punktowane przedmioty
język polski
informatyka
biologia
wiedza o społeczeństwie

punktacja
celujący - 15 punktów
bardzo dobry - 12 punktów
dobry - 9 punktów
dostateczny - 5 punktów

3. Inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum

Maksymalnie 40 punktów za szczególne osiągnięcia ustalone przez szkolne komisje rekrutacyjno-kwalifikacyjne w porozumieniu z Wydziałem Edukacji Starostwa Powiatowego w Kołobrzegu, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, w tym:

a) 5 punktów za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem,

b) maksymalnie 35 punktów (sumowanych) za inne osiągnięcia, w tym:
- finaliści konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim oraz ponadwojewódzkim, którego program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu –za każdy konkurs lub za tytuł finalisty Olimpiad: Matematycznej, Informatycznej, lub Języka Angielskiego dla gimnazjalistów przeprowadzonych na zlecenie MEN - 35 punktów,

posiadanie certyfikatu językowego (FCE, ZD-B1 lub wyższy) – 20 punktów za każdy certyfikat,

miejsca I, II i III w zawodach sportowych z kalendarza imprez Szkolnego Związku Sportowego w różnych dyscyplinach sportu:

- na szczeblu ogólnopolskim - 20 punktów,
- na szczeblu wojewódzkim - 10 punktów,
- na szczeblu powiatowym - 5 punktów,

Miejsca I, II, III w różnych konkursach artystycznych

- na szczeblu ogólnopolskim - 20 punktów,
- na szczeblu wojewódzkim - 10 punktów,
- na szczeblu powiatowym - 5 punktów,

Laureaci i wyróżnieni konkursów przedmiotowych organizowanych przez szkoły ponadgimnazjalne powiatu kołobrzeskiego:

Laureaci - 15 punktów
Wyróżnieni - 10 punktów

Praca na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu (wymagany jest oryginał zaświadczenia wydanego przez organizację charytatywną, pod warunkiem wpisu na świadectwie) lub środowiska szkolnego (pełnienie funkcji przewodniczącego samorządu szkolnego albo samorządu klasowego w połączeniu z wzorową lub bardzo dobrą oceną zachowania) – 5 punktów.

Wykaz konkursów przedmiotowych organizowanych przez szkoły ponadgimnazjalne powiatu kołobrzeskiego:

1. Poliglota - ZSO im. M. Kopernika
2. Biologia , chemia - ZSGŻ w Gościnie
3. J.polski, fizyka, geografia, historia, informatyka - ZS im. H. Sienkiewicza